Scott Westerfeld

när jag ändå är i farten och ger boktips


Scott Westerfeld är en av mina favoritförfattare. de böcker jag har läst av honom är: "ute/inne", "ful", "ful eller snygg" och "de rätta" (som alla ingår i Ful-serien) och "parasit". alla är grymt bra. dom är väldigt olika och det är därför jag gillar Scott så himla mycket, för att han klarar av att skriva bra böcker fastän han är väldigt bred i sitt skrivande. enligt mig. självklart finns det likheter mellan böckerna, som med alla författare, men det är mest i skrivsätt när det gäller Scott och inte så mycket alls i fråga om karaktärer och handling. så läs och läs tills ögonen trillar ur huvet på er.

Kommentarer
Postat av: Niklas Hubert Alsten

Jag håller med dig, hans sätt att skriva gör böckernam er intressanta än karaktärerna i sig (som inte är speciellt färgstarka, enligt mig). Tydligen så handlar hans senaste bok (böcker?) om en potentiell nutid som utgår ifrån andra/första världskriget.

2010-09-24 @ 12:56:14
URL: http://decipher.blogg.se/
Postat av: Zelda

Åh en bok med titeln FUL, den måste genast beställas hem.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0