It's written all over your face

Nu är det som så att eftersom jag går teaterprogrammet, och vi där äger världen, kommer jag och min klass då och då få gratis biljetter till olika teatrar. Den första kom idag, till en föreställning som heter Fordringsägare. Vi fick välja mellan att antingen gå på fredag klockan 19.00 eller lördag klockan 18.00. Jag valde att gå på fredag tillsammans med Alex och Ella, för jag har ingenting planerat i helgen (första gången det händer på länge) och det kändes enklast på något sätt.

Jag hoppas på att kunna träffa Ebba i lite i helgen. Och Isak. Men förutom de önskemålen är jag ovanligt otaggad på att hitta på något. Vill mest bara bänka mig i soffan med ett duntäcke, popcorn och en riktigt bra film. Och sen sova bort hela helgen och inte behöva göra någonting alls.

En sak som äger:
HÖSTEN ÄR PÅVÄG! 
Det var sådär höstkyligt idag. Och löven håller på att bli fina färger, såg jag påväg hem (med buss för första gången på länge!).
Jag är glad åt det, för det betyder att snön kommer snart. Och jag längtar fasligt mycket till jul och nyår. För att det är tider som är sammankopplade med lugn och glädje och goda dofter i mitt minne. Att vakna tidigt av sig själv, kika ut genom fönstret på all snö, ta på sig tjocksockar och tassa nerför trappan till köket. Göra varm choklad och mysa.

Just nu har jag en period av väldigt stor förvirring, och jag vet inte riktigt vad jag ska göra åt den. Oftast när jag är förvirrad så vet jag vad det beror på, även om jag inte förstår det osv. Men nu, den här gången, vet jag inte vad som orsakar det. Eftersom jag inte riktigt har koll på mina egna känslor eller tankar, kring i princip allt. Så jag har ingen koll på någonting, i grund och botten.

En sak som hände för några dagar sedan:
Jag var på stan, och hängde på bibblan i några minuter medan jag väntade på en vän. Hittade två böcker i en serie som jag läste förut (det har bara kommit ut två böcker och de har jag läst, men nu har det alltså kommit ut två till, tredje och fjärde delen) och jag börjar smygläsa tredje delen, blir helt såld. (Förövrigt heter serien Svärdens Väktare) Börjar rota i väskan på jakt efter mitt lånekort, och vad märker jag?
Jo, att jag har glömt det hemma. Jag gruffar lite på mig själv, men tänker att det är väl ingen big deal, jag kommer tillbaka imorgon. Så jag ställer tillbaka böckerna på hyllan och går därifrån för att möta min vän.
Dagen efter när jag kommer tillbaka möts jag av en förkrossande syn. En snubbe sitter på fantasyavdelningen för vuxna OCH LÄSER BOKEN JAG SKA LÅNA. Och inte fjärde delen heller, det hade varit okej. Nej, han sitter och läser tredje delen.
Så jag går fram och frågar "Är det där Svärdens Väktare?"
Han svarar "Umm va?"
Jag säger "Är det där Svärdens Väktare?"
Han säger "Jag tror det"
Jag säger "Är det tredje delen?"
Han säger "Jag tror det"
Jag säger "Ska du låna den?"
Han säger "Jag tror det"
Fffffffffffffffffffffff.
Jag vänder mig om och lommar besviken därifrån.

Förövrigt, Beyonces nya skiva är bra. Särskilt Halo, den är jätteskön. Ebba visade den för mig för ett tag sen, och idag hörde jag den på radion och mindes att den var bra.

Jag hittade mitt USB-minne idag också. Så nu har jag lagt över den lilla musik och de få filmer jag lyckats skaffa, sen min dator kraschade, till min bärbara skoldator. Och skaffat Itunes på den också.

Mossa mossa allihopa.

Kommentarer
Postat av: Pisse

Tyckte om det här inlägget.



Man tycker ju att han borde komma tillbaka med boken snart.

Apropå det så ska jag kolla om Knackarna har kommit in imorgon (eller på mail nu), som du så snällt ordnade åt mig!

2009-09-16 @ 23:04:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0