pass me the salt

Har sett 60/200 avsnitt av Sailor Moon nu, jag kämpar på. Blev ju klar med Code Geass för någon dag sedan (en riktigt rysligt bra anime) och behövde någonting annat att fylla min tid med.

När jag lyssnar på Kent (som tillexempel nu) börjar det klia i fingrarna och jag vill bara lägga in tusen citat, deras texter passar så bra till sådan. Man kan få dem att betyda vad man vill.

Från, Kevlarsjäl:

Så länge hjärtat mitt slår
så minns jag dig när du stack ett hål i min kevlarsjäl
Och så blev du mitt sår
och jag blöder ihjäl
Kom gör ett hål i min kevlarsjäl


Från, Kungen är död:

I paniken och trängseln blir du kall och blöt
och så tar jag min chans
du vet hur det är
Jag släpper din hand och lämnar dig där


Från, Pojken med hålet i handen:

Hon målar läpparna röda
från hålen där de sprack

Från, Mannen i den vita hatten (16 år senare):

Och du och jag håller andan och håller händer i språnget
det är inte så långt hem

Från, Du var min armé:

Jag höll en hand då mot din varma hud
Du sa: stäng din dörr
vi har något att reda ut


Från, 747:

Lyssnar
stel & fastspänd
och när paniken bryter ut
ler du svagt och viskar till mig
Du är värd att dö för
men mot gummi, glas & metall betyder ett mirakel inget alls


Låtarna kan ni lyssna på här


Kommentarer
Postat av: Lucas

Kent har verkligen så sjukt träffande texter ibland. Det är väldigt lite musik som kan få mig att gråta, och Kent är bland den musiken.

2009-11-01 @ 00:43:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0