jag är så patetisk för att jag blir kåt och vill ha sex utan känslor.

En tjej är aldrig kåt. En tjej vill aldrig ha sex, bara för sexets skull.
Nej nej, en tjej, hon vill ha ett förhållande. Hon vill lära känna killen. Hon vill ha något speciellt.
En tjej vill prata, diskutera, lära känna. Inte bara känna någons hud mot sin. Nej absolut inte.
Men en kille däremot, han behöver inte få sådana repliker som t.ex; ”du är patetisk” eller ”du vill ha ett förhållande”,
när han ber någon komma förbi för att ha lite nice sex.
Nej han vill ju bara ha sex! Och det är såklart okej.
Varför kan inte samhället, år 2011, inse att tjejer är kåta i samma utsträckning som killar?
Varför kan inte samhället inse att det inte har med känslor att göra,
utan att det är så pass enkelt som att fitta + kuk = skönt

Kommentarer
Postat av: K

varför bry sig om vad samhället tycker?

2011-02-16 @ 20:51:35
Postat av: Kasper

Ofta tjejer får sånna kommentarer.. Trodde generellt folk var med typ;

Öh okej, hos mig eller dig?

2011-02-16 @ 21:09:00
URL: http://thenightshift.blogg.se/
Postat av: amanda

haha så sant

2011-02-16 @ 23:55:09
URL: http://afterglow.blogg.se/
Postat av: zelda

Bra beskrivning av det stereotypiska fruntimret. Undra hur många procent som passar in i mediabilden egentligen, personligen har jag aldrig träffat på någon tjej som är sådär trots att det är "hur vi ska vara". Kanske har jag bara haft märkliga upplevelser men jag har bara råkat ut för typ motsatsen, killar som suktar och är totalt desperata efter true love, planerar villa och hund efter första dejten och vill sitta och prata känslor i timmar när jag letar efter ursäkter att slippa höra från snubben igen.



Nu har jag inte haft något direkt one night stand men fan vad förnedrad och irriterad jag hade blivit ifall killen nervöst försökte slingra sig ur med oengagerade "jag ringer dig" och liknade, liksom tog för givet att bara för att jag är tjej så är jag nån jävla bridezilla som vill ha mer och kommer sitta och hänga vid telefonen i väntan på hans samtal.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0