lite om framtiden

jag vill inte ha ett mediokert liv. jag vill flytta mycket, uppleva mycket, leva på gränsen varje dag och leva bara för just den dagen. väntan på att kunna göra det, att bli arton och få bestämma själv är nästan mer än jag klarar. väntan på att få börja leva har nästan fått mig att inte vilja leva alls. ifall det slutar med att jag stannar kvar här, skaffar man villa barn hund och volvo. nej förresten, så får det inte sluta. har spenderat den här delen av mitt liv med att vara miserabel. vill inte spendera resten av det så.
någonting som känns väldigt lockande för mig är att spara tillräckligt med pengar för att åka någonstans. sen bara åka. utan jobb bostad vänner. kommer ju dock med stor sannolikhet sluta med att jag säljer mig själv för att ha råd med mat, men ändå. bara känslan av att vara på väg, att inte veta vad som ska hända. något med det tilltalar mig så otroligt.

Kommentarer
Postat av: Felicia

känner precis likadant, men djupt i mig ligger en rädsla för att inte ha någon utbildning, jobb, liknande. skulle gärna vilja dra nu bara, iväg, bort. men vill gå ut skolan...ska nog dra då. efter studenten. samla på mig pengar under trean och sedan bara dra. låter som en plan.

2010-11-30 @ 23:42:37
URL: http://feliciawikman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0