I took a picture

hej jag är en förvirrad tjej som säger hej
nu är det så att jag har haft skrivkramp sen i höstas, och med undantag för min novell till novelltävlingen har jag inte skrivit någonting förutom enstaka meningar och lösryckta stycken.
men. jag försöker så smått börja skriva igen.
och jag skulle verkligen behöva lite tips på vad som kan tänkas vara roligt att skriva om.
så om alla ni som läser (eller åtminstone de flesta) kan skriva någonting som ni tror kan vara lite tufft och inspirerande och spännande att skriva om, som kan få mig tillbaka på den där skrivarkroken, så skulle det vara väldigt snällt och trevligt och mysigt och hela kalaset.
nu menar jag då inte en superutvecklad story. bara, små ord eller genrer. genrer?? ja.

Kommentarer
Postat av: Isak

vill ha fortsättning på texten du skrev för längesedan, den med mannen med kängor, som går ut och ställer sig vid sin position, med familjen och pappan i slutet!

2010-05-03 @ 00:21:17
URL: http://p1sse.blogg.se/
Postat av: Malin

jag och en kär vän till mig körde en sak som de gjorde där hon pluggar (någon skrivarlinje) och det var otroligt jobbigt men ack så kul (och skitbra för inspirationen)



jag tror att det var en lista på tio ord, dock kommer jag inte ihåg vilka så du får helt enkelt ta och fråga tio olika människor om tio olika ord. och så börjar man med ord 1, skriver i 30 sekunder, fortsätter med ord 2 i 30 sekunder och får ihop allting till en sammanhängande text.



just a tip! :)

2010-05-03 @ 19:49:31
URL: http://hallonte.blogg.se/
Postat av: Malin

och förresten svar;

vad mysigt håkmark lät, verkligen. kan tänka mig att det är en sån där yttepytteby där alla känner alla och ingen får vara som de vill (ungefär som furuvik där jag bor)

2010-05-03 @ 19:51:28
URL: http://hallonte.blogg.se/
Postat av: nelly

asso. du kanske har hört om detta tips från nån annan eller typ gjort det själv nån gång men iallafall när jag vill rita sakor ibland men vet ej vad jag ska rita brukar jag skriva olika värda saker på lappar och lägga dom i en liten burk sen kan man dra typ tre lappar och ba antingen find inspiration eller ba dra nya eller ba tvinga mig att rita utifrån ändå för ofta eller ibland måste man tvinga sig själv till att komma igång och de kan ta lång tid ibland och kort tid ibland



kra mkram

2010-05-03 @ 20:42:09
Postat av: ||||||||kristoffer 56555

Skriv om robotar och en prins från ett annat land som får en kraft att styra folk med sina ögon av en tjej med grönt hår.

2010-05-04 @ 19:17:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0