Potter, take Weasley with you, he looks far too happy over there


Idag har jag diskuterat min framtid med min mor, både kortsiktigt och långsiktigt.
På den kortsiktiga sidan ska jag ta tag i att prata med min mentor, SYV och mattelärare.



Det jag ska försöka säga till min mentor, Jonas, är att jag behöver göra om mitt schema på något sätt. Först och främst att jag behöver någon slags hjälpgrupp i matten (det ska jag även säga till min mattelärare) eftersom jag inte kan koncentrera mig i den gruppen jag är i nu, och alltså hamnar fasligt långt efter i matten. Att kämpa med att komma ikapp tar av min energi och ger mig prestationsångest. Jag ska även diskutera möjligheterna om att byta klass i årsskiftet/nästa termin, eftersom jag börjar tvivla på om teater verkligen är något för mig.

Visserligen har jag några underbara klasskamrater som nog kan göra det lite mer värt det, men jag känner inte för att vantrivas i tre år. Då spenderar jag hellre min tid på något annat.

Klassbytet ska jag även diskutera med min SYV, såklart. Saken är bara den att jag undrar lite för mig själv hur stor chansen är att jag får hoppa in i en tvåa i något estetiskt program, eftersom jag då kommer ha missat hela första terminen av vad de lärt sig. Så om jag byter blir det mest troligt arena (eftersom jag vill stanna på midgård). Men, om det inte går att byta till en tvåa så kommer jag inte byta. Skulle aldrig klara av att gå med 94or.

Långsiktigt så ska jag först skaffa mig ett jobb när jag fyllt arton/gått ut gymnasiet. När jag har lyckats få en fast inkomst ska jag leta efter en lägenhet. Och när jag installerat mitt pick och pack ska jag eventuellt införskaffa en skrivmaskin, bara för sakens skull. Sedan, go vänner, ska jag satsa på författarskapet! När jag skrivit en bok och lyckats få den publicerad ska jag kanske skriva lite till, försöka få till en publicering utomlands, men framförallt plugga på universitetet.

Och vad har jag då tänkt plugga? Jo, jag har tänkt plugga till att bli psykolog.

Så ser alltså planerna ut just nu. Jag har ingen aning om hur mycket som kommer ändras på den långsiktiga delen (troligtvis en hel del) men det kortsiktiga ska jag ta tag i på måndagen efter lovet.

Mossa mossa allihopa.

Kommentarer
Postat av: Amanda

jag tycker att det skulle vara synd om du skulle sluta.

2009-10-24 @ 10:56:37
URL: http://afterglow.blogg.se/
Postat av: a

ivan på bilden?

2009-11-06 @ 00:24:05
URL: http://aamandawaaraa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0