Bit för bit, igen

Nu har jag novellanalysprov. Vi har tre timmar på oss och får använda en mall, så det ska nog gå bra. Fast det är ändå lite osäkert på den punkten, jag är så ofokuserad, mina tankar snurrar.

Alex har dragit till USA. Skolan är trist utan honom. Eller, tristare.

Egentligen skulle inte skolan vara så jobbig, om bara Terje (min samhällskunskapslärare) kunde göra det lite roligare. Just nu jobbar vi med politik och statsskick. På det har vi fått ungefär trettio instuderingsfrågor som vi ska kunna, blaff. Istället för att vi hade kunnat få göra ett grupparbete eller något liknande. Då hade det nästan alldeles säkert blivit intressantare. Får föreslå det.

Och jag gjorde matteprov i tisdags. Det gick nog hemskt dåligt. Men tydligen, får vi inte göra omprov. Måste prata med min SYV.

Kommentarer
Postat av: Amerika-Alex

Tristare?

Skolan blir ju vad du gor den till!

Jag är i Kansas nu och är väl tillbaka om 10 dagar.

Allt är fantamig skitcoolt här!

Saknar dig, vykort kommer om ett par dagar!

2009-10-09 @ 17:24:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0