See your rugged hands and a silver knife

nu är det på allvar, nu har jag bestämt mig på riktigt
från och med imorgon ska jag inte äta något mer socker eller fett
som tillexempel godis eller chips. verkligen inte läsk
popcorn är okej för det är mest kolhydrater

och på måndag, då ska jag ut och springa
den här gången tänker jag hålla det
har sagt så många gånger tidigare att jag ska bli nyttig och börja springa och röra mig
det har aldrig blivit av men, nu
nu är jag så less på att må dåligt, att klå upp mig själv psykiskt
så nu får det vara nog tycker jag
nu ska jag vara ärlig mot mig själv och bara ta hand om mig själv

jag ska inte börja hardcore-banta eller bli äckligt smal
men jag vill kunna vara nöjd med mig själv, kunna vakna på morgonen, titta mig i spegeln och tänka:
jag är fin. jag är glad. jag är nöjd. jag trivs i min kropp
kunna gå med huvudet högt och vara stolt

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tror inte att du kommer att vara nöjd med dig själv förrän du ändrar ditt tankesätt. Visst kan man vara nöjd med sig själv och tycka att man är duktig för att man har kommit sig för att springa eller för att man har hållit sig från godis i 5 veckor. Visst kan det kännas bra. Att man klarar av det man har tagit för sig men det krävs att man jobbar med sin självkänsla också.



Fastna inte i att träna för att gå ner i vikt, ha kul när du gör det och man måste inte sluta äta ALLT onyttigt. Det måste vara en sund balans. Annars kommer det säkert bara resultera i att du sitter och är hungrig och tänker på mat, vad du har ätit och inte och hur mycket du har tränat och inte.

2009-11-19 @ 21:33:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0