They need you, if they think you love them.

Nu var det riktigt längesen jag skrev någonting här på bloggen, men ärligt talat hade jag glömt bort att jag hade den.


För ögonblicket sitter jag och lyssnar på Astrid Swan, läser Amberville och äter blåbärspaj.

Isak och jag vaknade klockan två i förmiddags och gjorde ingenting. Jag åt lite mackor och han drack oboy. Sen satt vi bara vid köksbordet och pratade och hade trevligt tills han åkte hem. Igår såg vi på Aeon Flux, den var helt okej. Ikväll funderar vi på att se Harry Potter and the Half-blood Prince på bio, om plånboken tillåter det.

För några dagar sedan var det ju trästocksfestivalen. Jag bodde på campingen, och för er som inte gjorde det kan jag bara säga att ni missade något riktigt roligt. Ni som bodde där vet hur det lät och såg ut, så jag behöver inte beskriva det. Jag hade grymt kul, även fast det gick lite snett vid några tillfällen, och så missade jag totalt jävla mörker. Dem ville jag faktiskt se, så det känns lite trist. Men i överlag var det en grym upplevelse.

Nu har jag kommit igång med mitt skrivande igen, så snart kanske det kommer upp en till novell. Har haft skrivkramp nu i flera månader och det har gett mig en sån hemsk ångest. Men som sagt, jag har ny inspiration och ny drivkraft, så nu går det framåt. När sommaren är över ska jag börja se mig om efter förlag som kan tänkas vara intresserade av mig, tror jag. Och komma igång med boken på riktigt isåfall, för hittils har jag bara skrivit noveller. Idén med dem är att skicka in till olika tidskrifter och försöka få dem publicerade. Det skulle kännas så underbart om något sådant hände.

Jag ska även börja leta efter ett extrajobb, eftersom barnbidraget inte kommer längre. Och jag behöver verkligen pengar, särskilt eftersom jag har planerat att köpa en systemkamera så snart jag har råd, och även funderat på att uppdatera min garderob!

Nu ska jag dock återgå till världens finaste bok, ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0