I watched the fireflies of his thoughts orbit his head.

Jag lyssnar på Bon Iver. Igen. Jag letade efter ett sätt att beskriva hur jag känner mig när jag lyssnar på honom, och Ebba kom med en rätt bra sak. Att man känner sig alldeles mjuk inuti, sa hon. Det stämmer.
Isaks föräldrar har "förbjutit" oss från att ses på vardagarna, i princip. Han får inte sova över hos mig och jag får inte sova över hos honom, när det är skoldagar. Vilket gör det sjukt handikappat att ses överhuvudtaget då, om man inte ses på stan direkt efter skolan, vilket suger för det börjar bli kallt nu och stan är så trist. (plus eftersom han slutar halv fyra varje dag och jag två, måste jag vänta i en och en halv timme på att få träffa honom i en och en halv timme) Och jag besöker helst inte folk på vardagskvällar, om det inte är då jag bor i stan, om jag inte kan sova över. Eftersom jag antingen måste passa busstider eller be min mor om skjuts hem på kvällen. Båda är jobbiga och något jag helst undviker (om jag får bestämma). Så då ska vi tydligen bara ses på helger och vissa skolluncher. Men det funkar inte heller så bra, eftersom jag ofta är upptagen på ett eller annat sätt på helgerna, och eftersom vi sällan äter lunch samtidigt.
Så just nu funkar inte saker särskilt toppenbra.

Saker jag dock ser fram emot:
Att få läsa Extremely loud and Incredibly close innan jag somnar
Att åka till Ebba imorgon och prova snygga skor (som jag kanske ska få köpa)
Att åka till Ebba på fredag och chilla med henne och katten
Att köpa basker när jag får råd
Att använda koftan jag fick av Ebs (en svart med stora paljetter, helt dashing)
Att spela Sims på min skoldator (gjorde mig till admin idag)


Kommentarer
Postat av: Isak

jag orkar inte min pappa. mamma förstår mig iallafall lite, men pappa kör stenhårt.



men nice att du är admin, då kan man fixa wc3 också

2009-08-31 @ 21:06:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0